Welkom bij de nieuwsbrief van Vitaal op Zuid! |
In dit bijzondere coronajaar en nu in een winters sneeuwlandschap bestaat Vitaal op Zuid één jaar en dat mag gevierd worden. Dus een speciaal woord van dank aan onze partners, betrokken docenten en studenten, want zonder jullie was dat allemaal niet gelukt! In deze nieuwsbrief houden wij je periodiek op de hoogte van de ontwikkelingen binnen het programma. |
|
Leerwerkgemeenschap Feyenoord |
|
|
|
Zorg van de Toekomst |
Op het gebied van zorg, leefbaarheid en leefstijlen zoeken lector Henk Rosendal en lector Leonie le Sage in samenwerking met Vitaal op Zuid naar een meer integrale aanpak. Ondertussen zijn verschillende studenten druk bezig onderzoek te doen binnen dit thema. Vanuit de Minor Get Connected met docenten Monique Abbenbroek, Karin Satter en Gülsüm Koyuncu bedachten studenten dat WhatsApp Business een uitkomst kan bieden voor het beter zichtbaar maken van het digital platform LimbiQ voor huisarts Atabey Şenyürek van Care XL. Huisarts Atabey Şenyürek is blij met de oplossing, maar laat AVG-voorwaarden goed onderzoeken. Dit 'stokje' wordt doorgeven aan het CMI LAB. Daarin gaan studenten van Communicatie en Creative Media and Game Technologies samen een ontwerp maken voor thuismonitoring voor mensen met obesitas. De studenten werken onder begeleiding van docenten Monique van der Ploeg en Rene Slootweg. Studenten van Associate Degree Crossmediale Communicatie kregen de opdracht om een gezonde leefstijl op Katendrecht te promoten, waarbij de nieuwe huisartsenpraktijk van onderdeel uitmaakt van de campagne. Ook met deze resultaten kan de huisarts direct aan de slag! |
|
|
|
Buitenplaats Brienenoord |
Buitenplaats Brienenoord, Gemeente Rotterdam, Feyenoord City, Observatorium en Vitaal op Zuid maken deel uit van een stakeholdersgroep, waarbij de opdracht is om het Rondje Stadionpark samen met bewoners tot leven te brengen. Dat leidt tot super leuke opdrachten voor studenten van verschillende opleidingen! Vanuit onderzoek van de major Innovatiemanagement van de opleiding Leisure & Events Management met de docenten Claudia van Bleek, Jeannine Gijsbertse en Anja Melkert kwamen derdejaarsstudenten met creatieve ideeën. Het leverde ook twee nieuwe meewerkstagiaires op. Bianca Don en Mark Beemsterboer gaan voor Buitenplaats Brienenoord en Vitaal op Zuid samen met bewoners deze en nieuwe ideeën verzamelen en bundelen in een magazine. Want wat is er allemaal nog meer mogelijk op de Buitenplaats? Rondje Stadionpark Vanuit de Minor City Branding bedachten drie groepen studenten van allerlei verschillende studierichtingen, onder begeleiding van docenten Dafne Foet en Esmee van der Zwan, diverse branding campagnes. Deze campagnes zullen het Rondje Stadionpark de aankomende jaren tot leven brengen! Tegelijkertijd is Richard Chapel bezig om zijn onderzoek af te ronden met ideeën over het Rondje Stadionpark. Alle uitkomsten staan op onze website. Student van de minor Ashley van Eijk gaat voortborduren op de uitkomsten van het Rondje Stadionpark en aankomende periode hierop afstuderen. Nieuw! Tweedejaarsstudenten van de opleiding Industrieel Product Ontwerpen krijgen de opdracht om een ‘uitdagend’ object te ontwerpen voor het Rondje Stadionpark wat uitnodigt tot beweging. Daarbij krijgen ze een ontwerpsessie van architect en partner van kunstenaarscollectief Observatorium Lieven Poutsma aangeboden, hoe tof is dat! En vijf jongens van de opleiding SportMarketing & Management gaan out-of-the-box denken op het gebied van Sport & Bewegen. |
|
|
|
Afstuderen bij Vitaal op Zuid |
Naast Richard Chapel en Ashley van Eijk, stellen wij ook Astgik Sargsyan, Melissa van den Bosch en Michiel Spuijbroek aan je voor! Astgik houdt zich bezig met hoe docenten zich kunnen aanmelden voor praktijkvraagstukken. Melissa gaat in overleg met Feyenoord City leisure activiteiten bedenken voor de toekomstige bouwputten in de wijk. En Michiel gaat een cultuurverkenning doen binnen de programma's van EMI en hoe zij dit kunnen integreren binnen opdrachten/projecten. In de volgende nieuwsbrief vertellen zij meer over hun onderzoek. |
|
|
|